De module Webhooks wordt voornamelijk gebruikt voor drie doeleinden: CRM-integratie, schakelen op basis van een externe database en het doormeten van online marketing campagnes (Google Analytics).
CRM-integratie
Met Webhooks kan je je telefonie koppelen aan je CRM-systeem. Op het moment dat er een gesprek binnenkomt geeft ons systeem een puls af aan jouw CRM-systeem. Deze puls ‘kijkt’ dan in jouw CRM-systeem of het bellende nummer daar bekend is en welke naam eraan gekoppeld is. Staat het bellende nummer in jouw CRM-pakket, dan verschijnt de naam van de beller op het display van je telefoon. Een CRM-integratie is een mooie functionaliteit, hoewel enige ICT kennis een vereiste is. Je dient hiervoor zelf wel wat software te schrijven, zodat jouw CRM-systeem begrijpt hoe het met de door ons platform verstuurde puls moet omgaan.
Optioneel kun je ook een "klantkaart" tonen aan het CRM op basis van het binnenkomende gesprek, maar dat is intelligentie die in het CRM-pakket aanwezig moet zijn.
Schakelen op basis van externe database
DigITeam network kan binnenkomende gesprekken doorschakelen naar een door een extern systeem teruggegeven telefoonnummer. Dit kan op basis van:
- Het nummer van de beller
- Het gebelde nummer
- Een ingegeven pincode
Doormeten van telefoongesprekken in Google Analytics
Bij het doormeten van telefoongesprekken heb je een blok nummers nodig. Aan iedere campagne wijs je een apart nummer toe. Met een blok van 10 nummers kun je 10 campagnes tegelijkertijd doormeten.
Op het moment dat een klant belt naar een nummer uit het blok roepen wij een url aan met daarin het gebelde nummer (de campagne) en het nummer van de beller (indien beschikbaar). Onze puls verwerkt geen javascript en soortgelijke, dus nadat de url is geopend zal men zelf een stukje code moeten aanroepen dat zorgt voor de werkelijke meting van de conversie.
Kosten module Webhooks
| Eenmalige kosten | Abonnementskosten |
Module Webhooks | € 100,- | € 25,- |